Onsdag den 14. November ville Kirsten Kjær være fyldt 125 år. Det fejrer vi her på museet med åbent hus den 8. december. Vi vil i Kirstens ånd forsøge at bringe glæden frem i jeres sind med filmvisning og koncert og ikke mindst kaffe og kringle.

Museets Artists in residence på dette tidspunkt vil vise nogle af deres kreationer.

Liv Nimand Duvå vil læse et par nyskrevne digte op om hvaler, fluer, fyrretræer og plastik. Digtene er skrevet under opholdet på museet. Liv debuterede i 2017 med romanen Vi er vel helte, som hun modtog Munch-Christensens debutantpris for.

Nicolai Noa er oprindelig fra Thisted og har i mange år været frontmand og med-sangskriver i bandet, Magnolia Shoals. Nicolai Noas nye udtryk formår på samme tid at være følsomt og legende, melankolsk og medrivende. Et frisk pust af lyd og lyrik på den dansksprogede musikscene.

Filminstruktør Emil Næsby vil vise sin film “Thy som tilstand” fra 2013, hvor blandt andet John og Harold er med.

Niels Edvard Nørgaard Sørensen som også er på kunstnerophold, og er uddannet fra arkitektuddannelsen på den Kongelige Kunstakademi i København, vil vise sine stærke malerier, skulpturer og keramik.

PROGRAM

13:30 – Thy som Tilstand