Radiant Arcadia er et band bestående af kvinder med kristen, jødisk og muslimsk baggrund. Det er et band, som ønsker at vise, at selv om vi er forskellige på rigtig mange områder, kan vi alligevel mødes i musikken og finde forståelse og kærlighed. Bandet blev grundlagt i 2013, og det er nu en solid og sammenspillet gruppe bestående af exceptionelt dygtige musikere og sangere. Radiant Arcadia er en groovy basklarinet, en swingende harmonika, en power violinist med pedalboard, et jødisk energibundt, en forførende dansk sangerinde med fransk og bulgarsk sang samt opera som specialer, en ung syrisk harpenist og sanger, som kom gående til Danmark i 2016, samt en sufi sangerinde fra Manchester med pakistansk baggrund. Navnene er Anne Eltard på violin, Maren Hallberg på harmonika, Anja Præst på basklarinet, Channe Nussbaum med sang, Karen Jørgensen med sang, Salam Suso Yamour med harpe og sang og Sarah Yaseen med sang. Musikken afspejler kunstnernes meget forskellige baggrund. Alle medlemmerne i Radiant Arcadia bidrager med sange, og der er både traditionel musik og deres egne kompositioner.

0511radiant-arcadia.jpg