På onsdag 10/5 kl 19:30 er der koncert i John’s Hall igen. Det er norske Trio Taus der kommer og spiller for os. Hvis I har mulighed for at komme, så tøv ikke, men KOM – dette er tre enestående musikere, og helt enestående musik: Trio Taus spiller et program med to højdepunkter fra strygetrio-litteraturen, nemlig Mozarts mægtige Divertimento i Es-dur (k.563) og Schuberts charmerende trio i B-dur. (D 471)

Mozarts Divertimento er et af hans sene værker, og det fylder omkring 50 minutter, hvilket gør det til et af hans mest omfattende kammermusikværker. Divertimentoet er det store format, både i form og ånd. Den består af seks satser og er en hjørnesten i kammermusikrepertoiret og kræver alt, hvad musikerne har af energi, musikalitet, interaktion og fantasi.