Søndagen den 5. November kl 16:00, hvor Tue Lautrup, violin og Jacob Nielsen, piano, spiller en koncert til John Andersson’s minde, på det som skulle have været hans 88-årsdag. Frivillig entré.

En reaktion

1. Violinisten Tue Lautrup og pianisten Jacob Nielsen etablerede deres mangeårige musikalske duo-samarbejde som studerende på Det Jyske Musikkonservatorium, hvor de begge debuterede fra solistklassen i hhv. 1997 og 1999. De var i 2003 finalister med DUO Lautrup/Nielsen i P2s kammermusikkonkurrence. I 2003 producerede de en CD med sonater af César Franck, Prokofiev og Debussy.

Efter 12 års pause, er de nu tilbage og gør et festligt comeback ved denne koncert på Kirsten Kjærs Museum, hvor de spiller tjekkisk musik i første del af koncerten med Dvoraks charmerende Sonatine og Smetanas fædrelandshymne ”Fra mit Hjemland”.

Efter pausen slutter de af med Beethovens store ”Kreutzer-sonate”.