Projektet ”Musik af Mulden”, som Vokalensemblet Dekorum søsatte i foråret 2017, har til hensigt at bygge bro mellem den klassiske korverden og folkemusikmiljøet gennem helt nye arrangementer af danske folkesange- og viser – skrevet til ensemblet af både unge, danske folkemusikere og mere etablerede klassiske komponister.

Til denne koncert præsenterer Vokalensemblet Dekorum et helt nyt hold arrangementer. Ensemblet har i år fokuseret på vækstlaget af unge komponister og har derfor indgået et mentor-samarbejde med DRs Malko Dirigentskole, hvor de studerende bidrager med et arrangement hver, som de selv har indstuderet og udviklet i samarbejde med Vokalensemblet Dekorum under vejledning af kunstnerisk leder Bo Asger Kristensen.

Koncerten indeholder ligeledes musik fra projektets første runde, hvor de bidragende komponister bl.a. inkluderede DR Pigekorets chefdirigent Phillip Faber, komponist og sanger Nadja Marie Schmedes, folkemusiker Clara Tesch samt Bo Asger Kristensen.