Nordjyske Fortællinger om Kvindelige Kunstnere del II

09.05.2024-30.06.2024

Fem nordjyske kunst- og kulturinstitutioner samarbejder i foråret 2024 om Nordjyske Fortællinger om Kvindelige Kunstnere. Projektet formidler kvindelige kunstnere fra fire generationer, der alle har væsentlig tilknytning til Nordjylland. Hensigten er at bidrage med en nordjyske vinkling  til de senere års begyndende synliggørelse af kvindelige kunstnere. De fem institutioner er: Johannes V. Jensen og Thit Jensen Museet, Nordjyllands Kystmuseum, Museum Thy, Kulturrummet og Kirsten Kjærs Museum.

I del II af Nordjyske Fortællinger om Kvindelige Kunstnere præsenterer udstillinger med

Nordjyske Fortællinger om Kvindelige Kunstnere er støttet af Kulturaftalen Region Nordjylland og Statens Kunstfond.